MÜZİK ATÖLYESİ
 
 
Orf öğretisi; şarkı, tekerleme söylemek, alkışlamak, çalgı çalmak gibi çocukların yapmaktan zevk aldıkları faaliyetlere dayanarak çocuklara müzik öğreten bir yaklaşımdır.
 
Alman besteci ve müzik eğitimcisi Carl Orff tarafından geliştirilmiş olan Orf yaklaşımının temelinde yaşayarak öğrenme vardır. Hareket eden, dans eden, müzik yapan insanın iç dinamizmini, yaratıcı kişiliğini, bireysel anlatım biçimlerini ortaya çıkaran, tüm duyular tarafından algılanan etkinlikleri içermektedir. Orf yaklaşımına dayalı müzik eğitimi ritim ve doğaçlamaya dayalı, elemental müzik yani somut olmayan konuşma, hareket ve dans elementlerini içerir. Orf a göre, müziğe ritim ile başlanıp müziğin diğer öğeleri buradan geliştirilmelidir. Orf'un amacı, çocukların doğaçlaması, kendi ritimlerini ezgilerinin eşlik figürlerini yaratmasıdır. Orf öğretisi, şarkı, tekerleme söylemek, alkışlamak, çalgı çalmak gibi çocukların yapmaktan zevk aldıkları faaliyetlere dayanarak çocuklara müzik öğreten bir yaklaşımdır. Orf yaklaşımı, öğrenim deneyimlerinin bir araya getirildiği bir model olarak da açıklanabilir.
 
Orf yaklaşımının eğitimsel düşüncelerini aşağıdaki altı alanda tanımlamıştır:
 
   1-)Motivasyon : Müzik Öğretme
   2-)Keşif : Müziği Keşfetme
   3-)Duyarlılık : Müziği Anlamak ve Deneyimlemek
   4-)Psikomotor Teknik : Müzik Yapma
   5-)Planlama : Müziği Anlama
   6-)Planlama : Müziği Anlama